Udvikling af spørgerammer og online værktøjer til dokumentation af læringen i folkeoplysning og foreningsliv er et centralt område for Interfolk.
Formålet er at udvikle nye metoder og værktøjer til at vurdere udbyttet af den ikke-formelle og uformelle læring inden for folkeoplysning og foreningsliv. Disse metoder bygger på et udvidet syn på læring som bestående både af dannelse, kundskaber og kompetencer.
Det fælles sigte for de forskellige udviklingsopgavert er at fremme en humanistisk og dannelses-orienteret forståelse af livslang læring inden for folkeoplysning og foreningsliv i det civile samfund.
De forskellige udviklingsopgaver omfatter
samt dansk spørgerammen ved afslutningen af højskoleopholdet her.
Munch-Petersen: Rød sommerfugl, 1935
Pico Della Mirandola
”Vi har hverken skabt dig som et himmelsk eller et jordisk, hverken som et dødeligt eller et udødeligt væsen for at du som din egen skulptør og kunstner med frihed og ære kan skabe dig den form du sætter højest”.
Menneskets værdighed, 1487
Auguste Rodin: Nøgen kvinde
set forfra, bagoverbøjet og med spredte ben
Søren Kierkegaard
Tegning af hans fætter, Niels Christian Kierkegaard, 1840
"For friheden kæmper jeg derfor … jeg efterlader dig ikke formue, ikke titler og værdigheder; men jeg véd, hvor der ligger en skat begravet, der kan gøre dig rigere end hele verden, og denne skat er (..) nedlagt i dit eget indre: det er et enten-eller. eller."
Enten-Eller, 1843
Copyright © All Rights of Texts Reserved Interfolk, Institue for Civil Society, DK-5500 Middelfart